Recept: stekta plantains

Tänker sluta med "... alla sötnosar," haha

Har precis stekt klart alla plantains till landkvällen imorgon. Vi har jobbat med varsitt land i skolan och imorgon ska vi ha landkväll, dvs. att alla ställer upp varsitt bord och ställer dit saker som hör ihop med just den personens land. Jag har Kuba så jag testade nu att steka plantains, en typisk kubansk rätt... Nu testade jag bara, så jag vet hur jag ska göra imorgon. Här har ni receptet btw:

Ingridienser

*plantains (matbananer)
*salt
*peppar
*olja (att steka i)

Gör såhär:
 
  1. Skär plantains i skivor.
  2. Häll olja i stekpannan. Lägg i plantains-skivorna.
  3. Krydda (ganska rejält) med salt och peppar.
  4. Stek ca 3 min på varje sida.

Skitenkelt, men man känner sig som värsta kocken ;)

Ledsen men pallar inte leta upp någon bild, klockan är halv elva och jag måste förbereda inför imorgon...

Kram!


Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken skola går du på? :D

2012-04-13 @ 10:15:25
URL: http://juliapraz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0