Hunger games



För drygt en halvtimme sen kom jag hem från bion, jag var och såg Hunger games med bästa tjejerna; Moa, Carro, Erika, Maria och Alva!
Kan ju bara säga en sak, och det är att den var BÄST! Det är en jättespännande men också ganska sorglig film, men man hinner inte precis snyfta länge innan man blir sjukt rädd igen, haha. På ett ställe skrek jag och Moa (och säkert de andra också, men det tänkte jag inte på haha..) och höll på att krossa varandras armar som vi satt och höll i haha! Efter det darrade jag hela filmen... Det var inte så att jag blev rädd på det sättet som jag får mardrömmar av (vilket jag ändå sällan får av filmer men ändå), utan det var mer på det där BU!-sättet, om ni fattar vad jag menar haha. Men den var som sagt bäst! Önskar egentligen att jag hade läst böckerna innan, men jag skulle få låna den första av Moa efter att hon hade läst ut den, men hon hann inte läsa ut den innan bion. Jag ska i alla fall lugnt köpa böckerna också. Men filmen var i alla fall bäst, vilket jagg sagt typ tusen (okej, tre men ändå) gånger nu, men.. ;)

Innan filmen så var jag ju först i skolan, och sen var det tänkt att jag skulle hem till Moa direkt efter så att jag, hon och Carro kunde ta bussen till stan tillsammans, men jag var tvungen att åka hem och hämta pengar eftersom att jag och Erika skulle shoppa lite till våruppvisningen, som förresten är på söndag! Ni får gärna komma och titta, det är i A-hallen på Fyrishov i Uppsala, jag tror att det börjar halv ett men jag är inte helt 100%.
I alla fall, sen åkte jag ner till stan och mötte upp alla tjejerna, och så gick vi ett tag och shoppade. Sen drog vi till Max och åt lite, och sen gick vi direkt till bion. Jag och Moa delade på en Hollywood (stor popcorn + två stora läsker), mm ;) Fast inte ens hälften av popcornen blev uppätna eftersom att vi var så inne i filmen haha. Plus att jag blev sjukt kissnödig efter typ en halvtimme av filmen, så jag kunde inte dricka så mycket Cola haha...

Så det är kort sagt en sjukt bra film som borde ses av ALLA!

Förresten, ni märker att jag är ganska speedad va? Jag blir så när jag sett en riktigt bra film, hehe...

Pussar och kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0