Dagen

Tjatja alla sötnosar,

tänkte skriva lite om dagen nu. Inte så detaljerat då, eftersom att för det första orkar jag inte och för det andra vet jag att det oftast inte är så kul att läsa om någons dag i detalj. Det kommer säkert bli detaljerat ändå, men det är ju inte så att ni är tvungna att läsa haha...

Dagen började ju sjukt tidigt, ungefär kvart i sju, eftersom att vi skulle ta ett tidigt tåg. Vi fick ta ett annat tåg än det vi trodde att vi skulle ta eftersom att det var något med vagnarna, SJ skickade ett sms till mamma där det stod att tåget var försenat p.g.a. att det saknade vagnar (?). Så vi fick som sagt ta ett annat tåg. Vi fick bara byta tåg en gång och resan gick snabbare än jag trodde att den skulle göra, tre timmars tågresa och en timme i bil, så fyra timmar sammanlagt, inte så farligt... Btw så kom jag på att jag inte har berättat vart vi åkte. Vi åkte till min morfar, han bor ganska nära Härnösand.

När vi var framme gjorde jag typ ingenting ett tag, tills min storebror och hans halvsyster Maja (jag är alltså hans halvsyster på hans mammas sida, och hon på hans pappas) skulle komma och "hälsa på" i några timmar.

Eller just det: jag skulle gå till ett rum på övervåningen, och helt plötsligt hörde jag något typ krafsa i det rummet. Jag blev ganska rädd, trodde att det var en råtta eller nåt, så jag sprang och hämtade mamma haha... så märkte vi att krafsandet kom från väggen. Det var typ en skjutdörr, och ovanför den fanns det en liten "gång". Helt plötsligt kom det ut en fågel! En liten blåmes. Den var sjukt söt, och inte rädd alls, den satte sig nästan på min morfars hand. Men vi släppte ut den i alla fall. Haha, var bara tvungen att skriva det, det var så sjukt häftigt...

När de hade kommit gick jag och Maja ut på en liten "promenad", haha, eller vi gick bara runt lite, typ tog lite bilder och filmade några weird filmer.. ;) Sen gick vi in och kollade på några gamla filmer från i somras, haha vi gillar att filma alltså...
Vet inte riktigt vad vi gjorde sen, typ spelade Draw something på min mobil.. ;)

En riktigt kass webcambild på mig och Maja :) vad söta vi var då...



Kyss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0