About gymnastics

Detta inlägg kommer att vara långt och det kommer BARA att handla om gymnastik, så om det verkar sjukt tråkigt så kan ni väl klicka vidare? ;)

Måste bara få skriva av mig om två sjukt roliga saker inom gymnastik! Om jag inte får skriva av mig kommer jag gå runt och snacka om saker som mina kompisar och familj varken förstår eller bryr sig ett skit om ;)

Nr 1: Våruppvisningen!
Yess, snart är det våruppvisning! 21:a april om jag inte har helt fel? Anyway så ska det bli så sjukt kul! Och det är typ första året som jag kommer att få göra något lite coolt åtminstone, jag vet inte vilka varv vi ska köra (på tumbling) än men om vi ska köra rondatflickis/rondatflickisflickis är jag 99% på att jag kommer att få köra rondatflickis, jag har lärt mig det nu! Nu är det inte heller så att jag precis kan, förut var det så att jag kom runt men den var skithög och jag satte knappt i händerna. Nu är det en äkta, ganska snygg rondatflickis, yey! Jag lärde mig det på airtracken men nu kan jag på tumbling också. Bara synd att vi var i två grupper, och när den andra gruppen skulle komma och titta, failade jag... Typiskt mig...
På trampett ska vi antagligen köra gruperade (stavning?) och pikerade (stavning?) volter, eller kanske halvskruvar, vad vet jag? Vi får väl se...
Sen ska vi dansa samma dans som förra året, till Does your mother know. Ska bli niice.

Nr 2: Cup!
Jag vet inte exakt när, men någon gång tidigt i juni ska jag iväg på min första gymnastikcup! Har aldrig varit på en tävling när man sovit där förut, bara på "vanliga" tävlingar. Men nu ska vi vara där från fredag - lördag eller kanske till och med fredag - söndag. Det är ca 80 lag som ska tävla så det tar nog ett tag...
Fast det är typ bara ett lag som ska tävla? Jag vet inte om tränarna väljer ut de bästa i fristående till ett lag, de bästa i hopp till ett lag eller det nu är... Jag kanske inte får vara med isåfall :/ Hoppas verkligen på att jag får vara med i åtminstone en gren, men annars kommer jag självklart ändå vara med och heja på bästa truppen, Uppsalaflickorna RM1 ♥


Hubbes medaljjakt 2011, Bålsta


Hubbes medaljjakt 2011, Bålsta
Stolta cheyer som egentligen skulle ha haft både en silver och en guldmedalj runt halsen, men det var någon som hade glömt att skicka dem så vi fick tröstmedaljer så länge. Haha.



Hubbes klappjakt 2011, Bålsta
Hittade inga bra bilder från tävlingen i vintras, men detta är medaljerna vi fick. Silver i matta, silver i fristående och guld i hopp. Vi var bäst i vår klass. Fyfan vad vi ägde.♥


Alla bilderna är från när jag gick i UT.
Kopiera inga bilder tack


Woops, nu blev det ett sånt här långt och träkigt inlägg igen. Ledsen om jag tråkade ut er, men jag varnade er faktiskt ;)

Haha, jag måste gå nu. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0